.

.

mardi 28 juin 2016

Интервју Њ.П. Еп. Атанасија (Јевтића) о Великом и Светом Сабору

Преносимо интервју који је Њ. П. Еп. Атанасије (Јевтић) дао за ТВ Пемптусију и OCN о Великом и Светом Сабору:

Многаја љета! Благодат Пресветога Духа који сједињује све, да нас уједињује, да нас облагодаћује и учини нас учесницима живота Пресвете Тројице, која Тројица је вечни сабор, сабрање. Говорио је Св. Фотије у једној беседи: ”Сацрквивши се Света Тројица, и то као Црква, одлучила је да створи свет и човека. Због тога Црква Свете Тројице која је Тело Христово, Дом Очев и Заједница Духа Светога, јесте вечни Сабор. Кажу Оци да су и две природе Христове учиниле ”сабор” (синод) у једном, јединственом Христу, који је Син Божији и Син Човечји.
Тако и Сабор Православне Цркве јесте израз њеног јестаства, њене природе, њеног послања; ”у јединство је све призвао” Дух Свети. Али ово јединство Педесетнице зове се полифонична симфониа и симфонична полифонија.
Због тога смо многи Православни, и помало различити, као народи и као Цркве. Али јединство постоји и оно има свој врхунац у Божанског Литургији.

Фотографија ђакона Александра Секулића

Када су се 1961. године после много деценија Православни нашли на Родосу Западни су остали зачуђени какво је то јединство у Литургији.
Тако и сада овде. Јединство постоји, али добро је да се састајемо и да бивају сабори и, дај Боже, и мислим да хоће овај Сабор бити почетак низа Сабора. Није тачно оно што кажу да 1200 година нисмо имали Сабора: имали смо Саборе Св. Фотија и исихастичке (Св. Паламе) саборе итд. Веома је добро што смо овде на Криту који је апостолско острво, острво Павла и Тита. И ми у Херцеговини имамо да је Ап. Павле послао Тита, који је презимио у заливу код Никопоља, и дошао је Тит у Херцеговини која силази до мора, па је тиме део старог Приморја.
Добро је да саборујемо. Жао ми је што нису дошле четири Цркве из неких разлога, потреба. Али верујемо да ће доћи јер теме нису такве да не би [требале доћи].

© Holy and Great Council Press

Осетљива је тема првенства. Српски народ каже, ако си мајка, покриј се. Треба ”први” да служи првенству и да уме да се смирава и да прихвата смиравња.
Када сам са студентима био у гостима код блажене успомене Патријарха Димитрија, и рекао сам му: Свјатјејши, благодаримо Вам што сте Отац, јер је то Црква која нас је родила у Христу, и од Вас смо научили Јеванђеље, Православље, веру, првавославни етос, али ако Вас некада критикујемо – и то смо од Вас научили.
На сву срећу, добро напредујемо на овом Сабору. И мислим да ћемо за кратко време имати нове саборе. То је ”саборност”, како је назвао Хомјаков, што нису разумели поједини, да је то од славофила. Други славофили су хтели да се сви потчине папи и руском цару. Постоје предубеђења о панславизму. То сада не постоји. Ја јесам Словен, али шта то значи, Србин сам. Јесам ли крив због тога, што је говорио наш патријарх. Нити сам крив нити се хвалим. То нам је дао Бог, али ми смо браћа. И посебно смо ми Срби и Јелини браћа. Знате ли колико нам је помогао и манастир са игуманом ватопедским и садашњи Критски архиепископ Иринеј, па Кипар, када су камионима довозили помоћ итд. итд. Због тога, по природи ствари, по нашој географији и историји, ми смо упућени једни на друге и као народи.
Тако, мислим да неће постојати одступања, ако их има понегде, верујем да ће се превазићи. [...Да се трудимо да превазилазимо људске слабости. Како видим, добро напредујемо.

© Holy and Great Council Press

Интервју на грчком језику можете погледати уколико кликнете ОВДЕ

1 commentaire:

  1. Здраво пријатељи, ово је моје сведочанство. У браку сам 5 година и живимо заједно 9 година. Били смо разведени 4 месеца. Он жели да оде и не жели да спасе наш брак. Били смо сјајан пар (бар сам веровао у то) и ретко смо се свађали. Неколико месеци пре него што је отишао од куће, био је тако неактиван и много је спавао. Схватила сам да има емотивну везу са неким и потврдила сам да га привлачи. Тада је рекао да више није заљубљен у мене и да не може да живи са мном. Молио сам се, плакао и тако месецима. Стварно ми је потребна помоћ и желим свог мужа назад. Сурфовао сам интернетом када сам видео сведочење једне жене да је др Алаба био диван мађионичар који је помогао у лечењу миома и да је могла да натера своје дете да се прибере код куће. она је написала његов контакт и ја сам га копирала, прво сам посумњала на овај контакт, али стварно ми треба трајно решење за мој проблем, па му шаљем поруку у којој објашњава моју ситуацију, рекао ми је да се побринем да се муж врати ако имам да поступим тако како ми је указао, урадио сам све што ми је рекао, а четвртог дана сам добио извињење од њега да не зна шта му је, те вечери се вратио кући и молио се за све својим гресима и пошто су наша љубав и брак постали јачи, желим да се захвалим великом магичару чаролија др Алабију на његовом добром раду и поново срећи у животу. Ако имате исте породичне проблеме или друге проблеме, контактирајте др Алабу данас на: дралаба3000@гмаил.цом или га контактирајте на ВхатсАпп и Вибер на овај број: +1 (425) 477- 2744 Могу да изведем било које чини за које мислите да ја сам живо сведочанство .................

    RépondreSupprimer